Prima pagină > Ştiri > Londra pe jos

Londra pe jos

Luni 3 octombrie 2005, de Valentin Murariu

Week-end-ul la Londra a inceput devreme, de vineri la ora 16:00 cand s-a terminat cursul de la Kabira. Am luat trenul pana la Londra Paddington care se află in nord-vestul oraşului, şi de acolo am mers oarecum in diagonală pană in cartierul Westminster-ului. Am trecut razant prin Hyde park, după aceea pe langă palatul Buckingham, am continuat prin St. James Park pană Big Ben şi Westminster Bridge. O mică hartă poate fi văzută aici.
După aceea am mers pe jos inapoi pană la Paddington, am luat trenul şi m-am intors la hotel in Slough.

Sambătă: trenul pană la Londra Paddington, luat pranzul intr-un restaurant chinezesc, mers cu metroul pană la British Museum (o adevarată aventură, mersul cu metroul londonez pe timpul week-end-ului). Vizitat British Museum [1], după aceea plimbare prin centrul oraşului. Am descoperit Covent Garden - frumos colţ de Londra, unde erau spectacole in aer liber la fiecare 20 de metri, plin de librării şi restaurante, etc. Am mai mers un pic, am luat metroul, Paddington, Slough, hotel, nani...

Duminică: mic-dejun, tren, metrou, mers pe jos pană la Turnurile Londrei (podul acela cu touă turnuri din lecţia de engleza de la TV). Am văzut şi Monumentul care a fost construit cu ocazia marelui incendiu care a distrus Londra acum nu mai ştiu cate secole [2]. După aceea catedrala St. Paul, după aceea Galeria de artă modernă Tate - excelentă ! Un mic sandwich mai tarziu eram la Galeria Naţionala de Pictură din piaţa Trafalgar [3]. Restaurant italian, metrou, Paddington, Slough, hotel, nani ...

Luni, marţi şi miercuri e curs, nu e timp de plimbări. Oricum, nici nu aş mai putea să mă plimb, mă dor oasele, tălpile, şi creierul de atata mers pe jos şi văzut. E ca-lumea, totuşi, la Londra, in ciuda metroului destul de ciudat e un oraş in care aş putea cu uşurinţă să mă imaginez trăind.

[1hmm, e un fel de a spune, cele cateva ore petrecute acolo au ajuns cat să imi dau seama ce mare e muzeul ;-)

[21666 e anul exact

[3unde este şi monumentul amiralului Nelson, cel care a caştigat şi a şi murit la Trafalgar